lördag 24 mars 2012

Mumin tårta till Saga

Jag fick förverkliga en födelsedagstårta till Sagas 3 års kalas. Hon önskade sig nånting med Mumintrollet eller hästar. Jag gillar Mumin och har ännu inte provat på att göra en tårta med detta tema så det fick det bli.
För övrigt ville jag hålla tårtan vårig i färgerna.





Som smak önskade sig familjen choklad och ev. hallon. Jag gjorde en Devils Food Cake som jag fyllde med hallonmousse och vispad vitchoklad ganache med bitar av vitchoklad. Det kändes som en lyckad kombination.

Jag gjorde även en smörkräm med smak av choklad. Jag smaksatte smörkrämen med 1 msk kakao pulver blandat i 2 msk hett vatten och uteslöt det kokade vattnet som jag har i smörkräms receptet.

Dekorationerna är till största del sockermassa.


GRATTIS SAGA!

1 kommentar:

  1. Tack, Saga blev lycklig! Och oj vad gott det var!

    SvaraRadera