söndag 8 april 2012

Alice i Underlandet

Jag fick som uppdrag att göra en överraskningstårta till Katarinas 30 års fest. Hon gillar Alice i undelandet så det ville de även ha som tema på tårtan. De ville ha känslan "hög på svamp" så det var lite roligt att få göra nånting lite galet...


Tårtan är av modellen Topsy turvy cake och bra instruktioner på den hittar du här. De önskade sig även att Alice skulle ha en lite brunare nyans på håret så som Katarina har. Jag ville även ha känslan av lite halv galna ögon så jag bestämde mig för att tillägga lösögonfransar det är nånting som jag inte brukar för jag gillar inte att ha saker på tårtor som man inte kan äta....men men i detta fallet ville jag ha denna effekt! 


Smaken är en kopia på jubilarens favoritdrink Caipiroska. Alltså mintmousse och limecurd. Bottnet är Devils food cake som spacklades med smörkräm.


De önskade sig att 30 inte skulle finnas med utan 25 + en liten femma. Jag skrev Katarina 25 på "träskylten" ett + och 5 på klockan. Många roliga detaljer att fixa, super roligt projekt!


GRATTIS KATARINA !!

3 kommentarer:

  1. Tack för överaskningskakan! Kakan var mycket uppskattad och god.

    SvaraRadera
  2. Tack, den var super fin och jätte god :)

    SvaraRadera