söndag 29 april 2012

Rosa tårta med prinsessa

Jamilah firade sin 3 års dag och hon önskade sig en tårta med en prinsessa och så gillar hon rosa och glitter.
Familjen önskade vitchoklad och lime som smak på tårtan.


Ett av önskemålen var att tårtan skulle vara två våningar.


Temat var egentligen Disneys prinsessor men jag bestämde mig för att göra en prinsessa med egen tvist. Jag tycker ju om roliga figurer!
Tårtan är Bomullstårta som innehåller limecurd och vitchokladmousse. Smörkräm har jag använt till att spackla och den är täckt med marsipan och sockermassa.



Jag dekorerade tårtan med blommor, fjärilar, spets och kronor. Det översta tårtskiktet har jag sprayat med silver glitter. Jag sprayade även bokstäverna för att få lite glitter detaljer. 


I skarven mellan tårtlagren spritsade jag färgad smörkräm. Jag färgade smörkrämen med Wiltons ljusröda pastafärg.
Silver kulorna som jag dekorerat med är mjuka, lättare att äta!


GRATTIS JAMILAH!!!

Jag vill även på samma gång passa på att gratulera hela familjen till deras fantastiska nya hem!! 
Lycka till!!
Blev du nyfiken kolla in, http://branntomt.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar