fredag 14 oktober 2011

Orange cake pops

Det har varit lite paus med bloggandet eftersom jag haft så mycket att göra. Kakbeställningarna strömmar in och det är jag mer än glad för. Tack till alla kommentarer och beställningar jag fått, betyder mycket för mig!
Jag har massor med tårtor som jag gjort denna vecka så det kommer bli lite tätare blogg inlägg den kommande veckan.

nu till dagens inlägg...

Måste testa lite grejer som jag fick i mitt paket som jag beställde från Ullanunelma och då blev det cakepops, mina nya favorit bakverk!

Dessa cakepops innehåller en blandning av Redvelvet cake och Brooklyn blackout cake. Recepten kommer i vanlig ordning från Sockerrus. Jag är så fascinerad av hennes tekniker och recept så mycket av kommande inlägg kommer att vara inspirerade av hennes blogg.

Tårtbottnen är blandade med färskost. Då bollarna har fått stå i kylen en stund så droppade jag på lite kakao likör för att göra dem lite mer vuxna. Detta skulle man kunna gjort i de skede då blandningen mixades men jag  kom på det i ett senare skede :)  

Cakepopsen är doppade i orange candy melts och dekorerade med fjärilar gjorda i sockermassa som färgats med lila pasta färg. Jag penslade på lite silver glitter (som inte syns så bra på bilden).

Med cake pops slänger man snabbt ihop nånting gott om man får oväntat besök. Cake pops fixar du ihop på under en timme, så länge du har allting hemma och de kan varieras i oändlighet.

2 kommentarer:

  1. "slänger man snabbt ihop någonting gott om man får oväntat besök" - jooo just så ;)

    SvaraRadera
  2. Visst visst, skall visa dig nångång ;)

    SvaraRadera